Täcken

Igår var jag riktigt lat, eller prioriterade väldig ovanligt? Jag brukar aldrig prioritera bort ridning/motion av hästen, men igår gjorde jag det, slutade jobba 18 och ett par kompisar hade bjudit in mig för att spela Rockband.
Det enda jag gjorde i stallet var att klämma och känna på Tabbens ben och prova täcken. Han är en svår pålle att hitta välsittande täcken till och inget av dom satt 100%. Horse Saver vintertäcket hade för dålig passform så det kändes som att det skulle ligga och trycka på bogen eller åka ner och störa bogarna/frambenen efter ett tags användning. Shires-täcket satt ganska bra, inte så bra som jag hade velat (för ser det lite konstigt ut redan när man provar antar jag att det bara kan bli värre när de rör sig) men det duger nog att använda. Kanske likvärdigt med Rhinotäcket bara att det skavar på halsen (manen) och är trångt i bogen medans detta kanske glider bak och hindrar fram istället?

Jag har inga täckesbilder än, men här är ett par hagbilder från ett par dagar sen en solig höstdag! :-)


Hehe, snygg min! Tycker det syns att han har en del muskler! ;-)

 


Söta hagkompisen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0