Motionsdag

Idag blev det lite kombinerad träning för Tabben. Först lite dressyr (Tabben var lite rastlöst och ville BARA trava tills han blivit trött och istället ville stanna och vila några sekunder... för att sen börja trava igen) som väl inte var såvärst lyckad. Tabben lyssnade inte lika bra som han brukar och ville helst springa. Det var svårt att hinna med att dels manövrera honom, dels hålla koll på sig själv, och så hinna med att tänka ut + fokusera på lite övningar. Det blev väldigt basics, sakta ner traven och sen ge eftergift så han fick gå fram lite igen. Jag försökte fokusera på att "sitta på bakbenen" att liksom ha kontakt med Tabbens höfter/bakben genom mina höfter. Det var grymt mycket svårare den här gången men jag tyckte vi fick till bättre samling några enstaka glimtar.
Sen blev det lite skritt (Erik fick agera häst-avskrittare!) och stillastående medans jag väntade på att stallkompisen hade longrat klart sin häst. Hade tänkt galoppträna lite från marken igen och det kändes oschysst att börja bygga avspärrning i ridhuset medans det var andra där.
Han var nog lite mör idag för jag upplevde att han tyckte det tog emot, att det var jobbigare än vanligt. Han hade ingen vidare galopp från början och första fattningarna var snarare enstaka traloppsteg och sen avbrott. Överlag var det lite spring över det hela men man tar vad man får!

Lite bilder från dagen:


"Tabac´s" sto försvann iväg...


Tro´t eller ej, men galopp ska det föreställa!


Vi kan rejsa i andra varvet också






Fårskinnspadden har ingen rem att sätta fast i sadeln... Jag tänkte ta loss den när den satt såhär men den råkade lossna av sig själv när Tabac gjorde en vändning! ;-)


Måste kolla vad det var som skrämdes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0