Äntligen!!!

Idag har jag galopperat med Tabben "på riktigt" för första gången! :-D
Jag byggde upp en volt med hjälp av linor och hinderstöd som förra gången vi löslongerade (det höll f ö på att få ställas in pga linbrist... jag rotade till slut fram några gamla plastband som fanns bland skräpet bakom sargen! :-P ) och så började jag med att be honom fatta galopp ett par gånger i varje varv. Först ville han knappt galoppera alls så jag gick t o m och bytte spö till en longerpisk med flärp vilket inte brukar behövas. Sen gick det bättre.
Sen satte jag fast stiglädren och tyglarna igen på Tabben och gick ett par varv för att coola ner. Förmodligen mer mig än honom fast jag försökte vara lugn.. Sen höll jag inte på att komma upp för att Tabben inte ville stå stilla. Såå illa brukar det aldrig vara även om jag klagar på att han inte står still vid uppsittningen, normalt sett går han iväg direkt efter uppsittningen eller testar en gång innan uppsittningen också att gå iväg. Inte att han vägrar stå still så jag öht kan komma upp. Men till slut hann jag upp! ;-)
Tabben travade iväg efter en liten bit och så bad jag om galopp. Först blev det ingen galopp så jag saktade ner efter lite halvflängtrav, när det sen kändes som ett bra läge dubbelsmackade jag och drev, då blev det något tralopp-aktigt kändes det som, med en smackning till så vart det riktig galopp! :-D Jag bröt av efter ett par språng och duktige Tabben stannade direkt för att få vila.
Yay vad glad jag är nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0