Ponnyridning!

Fortsättning på gårdagen...
Tränade lite för hand med Kalleknas också. Han var inte riktigt på hugget, men jag kände mig inte så seriös heller så det gick väl jämnt ut. Han tycker sargen är lite läskig, men jag tror det är en sån där "lura matte"-grej så han inte behöver jobba, eller för att ta över kommandot. Värst i vänstervarvet så det är nog hans svåra varv. 

image25 

Min "specialare" som jag brukar träna med Tabac också ibland, att jag går bredvid rumpan ungefär på hästen och håller i änden av stångtygeln (borde egentligen haft tömmar).
image26

Och så vanliga varianten.
image27

Inte så bra bild, men kolla öronen!
image28


Sen på kvällen ville brorsdöttrarna ut och rida på hästarna.
Klara 6 år och Ebba 10-11?, och så Ida 13 men som är lite hästrädd och inte ville rida.
Först ledde jag omkring Tabac, men det var fullt sjå att försöka få honom gå sakta med ryttare på ryggen! Stackarn blev lite stressad. Klara och Ebba fick iaf skritta och trava lite. I traven är Tabac guld eftersom han kan trava så sakta, i skrittempo i princip, men där tog hans ponnyridnings-skills slut tror jag!
På Kalle däremot fick både Klara(!) och Ebba rida själva! Han var så snäll och söt när han försökte lyssna på Klaras kommandon men inte alltid förstod vad hon ville... Hon kunde svänga och stanna själv, men ibland glömde hon bort sig och tig för mycket i tyglarna så han inte vågade gå! Ebba fick både trava och galoppera själv! Det gjorde både hon och Kalle riktigt bra tycker jag.
Har inga bilder på spektaklet, hoppas att Pierre (brorsan) är snäll och mailar över några! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0