Inspiration

Lördag
Idag jobbade jag Tabben lite för hand och red, bara skritt. Vet inte riktigt vad det var (förmodligen brist på koncentration eller att han tyckte jag var jobbig) men det gick inget vidare. Framtungt och instabilt! =P

Söndag
Idag var jag och tittade på Clinic/uppvisning hos Ewa Jälmbrant, väldigt inspirerande! Massor med fina hästar som alla var väldigt avslappnade och harmoniska. Vi fick en snabbgenomgång av hennes utbildningsmetoder från unghäst till lite högre nivå.
När jag sen kom hem så var jag såklart tokpeppad och ville testa litegrann med Tabben. Trots att jag hade lovat att han skulle slippa ridhuset idag!
Provade samla - länga, samla - länga och testa om han kunde hålla balansen i det läget. Försökte också få till lite struktur så han jobbade bak, kunna reglera vilket bakben han jobbar med, men det gick det lite si och så med. Under träningens gång insåg jag att jag ofrivilligt satt och vägde från ena stigbygeln till den andra när jag försökte tynga lite för att visa vägen, tror att han flyttade mig lite och att jag då *poff* trillade över till andra sidan, och så störde jag honom till att vilja ändra riktning. Så jag försökte fokusera på den biten också.

Lite bilder från dagens träning!

Hyfsat ok skrittbild. Dom brukar se sämre ut av någon anledning! :-p



Förmodligen ett sånt där fall där jag inte lyckats få struktur i honom och jag försöker överkompensera styrningen. Sitter ju helknas.



Ytterligare ett samlingsförsök.



Och så lite längning. Undrar om jag precis var på väg att samla upp igen.?



Samlingsförsök igen. Eller om det var precis efter ett samlingsförsök. Matte som en kratta men tycker Tabbe ser avslappnad och fin ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0