Där fick man för att man klagade på värmen!

Idag hade jag ju bestämt att jag skulle rida ut en sväng. Vilket jag gjorde -men absolut inte bästa dagen för det! =P
Vi lyckades tajma in precis mellan regnskurarna så regnet slapp vi (förutom jag då som blev blöt av löv och grenar när jag inte hann väja!) men det var åska i luften. Inte bästa läget när man är uterittsrädd och försöker övervinna rädslan, Tabbe var lite ängslig. Det gick bra i skogen men när vi gick på vägen var det ett par enstaka ställen där han inte gärna ville gå, såna där helskumma typ att gruset plötsligt blev asfalt, något liitet gupp på asfalten, och så ett ställe som väl iaf var lite befogat, en busskur där det lät litegrann av vatten som droppade från plåt-taket. Jag hoppade av vid ett tillfälle när han skyggade för att jag inte kände att jag kunde stanna och lugna honom på något vettigt sätt (han tvärvände så han hamnade åt fel håll och vägrade sen nästan att stanna, ingen risk att flyga av eller så men det var inte så konstruktivt...) och sen kunde jag inte hoppa upp igen med bara barbackapadden. Men vi var ändå snart hemma.  Var först när vi precis var vid stallet som jag hörde att åskan började mullra. Ska försöka ta en tur imorgon också alt. en promenad för hand om det är bättre förutsättningar så jag får ett bättre minne i bakhuvudet (förhoppningsvis! ;-) ).
Tyckte ändå Tabben skötte sig ganska bra, trots att han var uppe i varv så skulle jag inte påstå att han var okontaktbar eller såvärst olydig, bara att vi måste få ännu bättre trygghet med varandra. Tänkte att jag skulle försöka "jobba" mer nästa gång så han inte tar mina tygeltag som "Varning! Nu är det något farligt!" Får försöka hitta någon bättre väg också, helst fler/längre skogsstigar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0