Söndagens bravader

Kalle och Tabben har nu fått byta boxar, så alldeles för stor del av Söndagen spenderades till att mocka ur, rengöra box och lassa över spån till nya boxarna. Stallägaren ville att vi skulle testa flytta ett lite surt sto som har för ovana att sura och sparka i boxväggen när det går förbi hästar eller är matdags, och eftersom Tabbes box var den lugnaste i stallet och lättaste att skilja av så fick vi byta plats på dom. Sen fick vi flytta Kalle också så det blev fritt i boxen bredvid Missy. Blev nog ca 6st stora kärror totalt att flytta! Så går det när man vill ha trivsel i stallet... *ehm*

Sen blev det lite ströträning med Tabbe, han var rätt okoncentrerad och hade nog lite träningsvärk sen gårdagen så någon kvalitet blev det inte direkt. Men jag tränade på att sträcka upp mig och hålla emot med magen om han höll på att ändra min balans till framvik och att lyfta bålen lite varje gång jag t ex skulle vrida axlarna lite. Mycket nyttigt, men själva passet i övrigt var som sagt inte mycket att skryta om. Krävde lite stegvis - avslappning, koll på bogen, flytta några steg, se till att han lyssnar och inte "stänger av" osv. Avslutade efter ett par bra steg i vänstervarvet där det kändes som att jag hade koll på höfterna och inte vek mig och att hästen gjorde likaså! Blev nog bara 15 minuters träning endast i skritt, hoppas han är lite mer koncentrerad nästa gång i brist på störningsmoment och allt.
Kalle fick vila lite ofrivilligt från min sida när jag insåg att jag inte ville stanna i stallet hela natten. Hade haft både morgon- och kvällsjour så både jag och pojkvännen som hjälpt till ville gärna hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0