Hinder med mera

I brist på roliga ridbilder har jag tagit på några av dom primitiva WE-hinder jag byggt upp. Det kanske kan ge lite inspiration! :) (jag tycker det är jätteroligt att titta på andras tornerspelsmoment, brukshinder, WE-hinder m.m. som inspiration! )

Första gången då vi var flera och lite mer seriösa med att bygga hindren dog tyvärr kameran efter första bilden.

Här är iallafall fållan:
 
Några av mina latmansvarianter:
 
Flytta konen (istället för en mugg) från ena hinderstödet till andra.
 
Behöver visst rengöra kameralinsen ser jag! :P Treklövern ska det här föreställa med volter runt, blir proffsigare att använda tunnor.
 
"vanlig" slalom, i parallellslalom hade jag satt upp tre hinderstöd till på en egen linje ca 6 m ifrån. Tycker det är kanon att variera mellan dom båda, i parallellslalomen hinner man lättare med att vara noga med styrning/böjning/omformning tycker jag och att hinna ta något-några galoppsprång i bågarna, lite mer utmanande att hinna med i vanliga slalomen tycker jag.
 
Den kanske mest primitiva (och kreativa?) lösningen av dom alla; tänkt att jag ska öva mig på att rida med en stav i handen, plocka upp och sätta ner. Eftersom vi inte hade någon tunna eller annat jag kunde tänka mig som skaft-förvaring så fick hålet på pallen tjänstgöra som stav-hållare! ;)
Nackdelen eller fördelen beroende på hur man ser det är att min kuse har lite inpräntat i skallen att man inte ska stå bredvid pallen. Ganska svårt att komma i rätt position. Så vi håller fortfarande på att öva den biten, sen plockar jag bara upp pinnen såpass lite att jag kan sätta ner den igen direkt, vet inte än hur hästen reagerar om jag försöker rida med en stav i handen eller tappar den eller så. Sånt ska vi också prova på, men en sak i taget! :)
 
 
Bonusbilder! Såhär kan det se ut från hästryggen när man rider min lille springare! :D Massor med lurv!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Kul att se vad ni tränar på, nu blir det lättare att se det framför en :)

2013-04-16 @ 20:18:13
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Linda

Ser kul ut. Nästa gång vill vi se film :D

2013-04-22 @ 10:17:04
URL: http://xmyheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0