Träning för Lena 21/4 -08

Jahapp, så var det dags igen! Att se vad vi lärt oss den senaste veckan.
Jag och Tabac tränade för Lena. Först fick vi repetera serpentin-övningen från förra gången för att se om vi kommit någonvart. Tabac var riktigt koncentrerad idag vilket var himla kul med tanke på senaste veckans variation på den fronten! :-) Jag fick en släng av "hänger inte med i svängarna" så särskilt mycket öppna i bågarna på serpentinerna blev det inte, hade fullt sjå att försöka komma åt honom så han inte bara hängde på högerbogen. Lena var lite lyrisk över att han såg så avslappnad ut att hon nog glömde säga till oss när vi missat öppnorna...
Sen skulle vi öva på samma halvsmå serpentiner i trav, vet äligt talat inte om hon var ute efter någon öppna i bågarna, isåfall missade jag det! Fullt upp med styrseln som vanligt. Men han kändes stark och balanserad och det gick hyfsat bra med varvbytena.
Vi måste ha haft en ovanligt bra dag (synd att man inte ser själv hur det ser ut när man sitter på hästryggen! =p ) för Lena tyckte det såg ut som att vi dansade fram i traven.

Den här bilden gillar jag!
image12

Sen tittade jag och Tabac lite på när tjejen från grannstallet red, första gången hon skulle prova rida för Lena. Kul att titta på ett nytt ekipage som ska lära sig grunderna som man själv nog har nytta av att repetera!

Tog lite bilder på pållarna ute i vårsolen!

Fina Kalle:
image13

Tabac var lite trött tror jag...
image14

Tabac posar för kameran!
image15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0