Gullegrisen

Häromdagen red jag faktiskt fastän det skulle hoppas i ridhuset. Hade överskattat hur länge dom skulle rida fram innan, tänkte att jag var väl redan klar vid det laget.
Men pålle har blivit lättsammare att rida i såna sammanhang, blir inte lika överraskad om någon rider förbi väldigt snävt eller hoppar precis bredvid, och inte lika upprörd när man får göra snabba ändringar i planerna för att inte vara ivägen. Det var kul att se utvecklingen!
Sen var det väl inte det lättaste att försöka rida "vår" stil där det ska gå långsamt framåt jämfört med en hopphäst i galopp och vi drar nytta av specifika ridvägar och övningar (där det ofta är fördel med vägg/staket). Sen känns det inte riktigt schysst att behöva "säga åt" honom att snabbt göra något annat än det som först var planen, som att man tillrättavisar honom för något han inte gjort.
Men lite hyfsat bra motion fick vi väl iallafall! Och faktiskt aningens mer galopp tack vare att situationen blev peppande. Tills den nästan tog slut totalt för att han blev trött och jag blev för inkonsekvent när jag inte alltid kunde fortsätta tills det blev galopp. :P
Men nästa pass är ett nytt pass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0