Skrittmaskinen

Nu skulle jag väl påstå att Deluxen är invand vid skrittmaskinen.
Han gick där ca 5 minuter med mig som sällskap i Fredags, sen har han gått där själv 20 min Lördag (i delvis lägre hastighet) och 15 min idag, Söndag.
Han verkar inte alls tycka det är tråkigt som man skulle kunna tro, tvärtom verkar han tycka det är trevligt att kunna titta på utsikten och att få en uppgift - följa gallret. Han lärde sig fort! :) Verkar trivas bäst med lite tempo, nästan så han får springa ikapp då och då.
Jätteskönt att det gått så bra, då kanske man vågar lämna honom och gå iväg en stund framöver!
 
 
Idag blev det ridvila för Deluxen. Det blev skrittmaskinen som sagt och en kortare stunds markträning i ridhuset.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Önskar att jag oxå hade en skrittmaskin^^ dom flesta hästar brukar tycka det är skönt att gå i dem:)

Svar: Ja det verkar så! :) Det trodde jag aldrig innan jag sett det med egna ögon, trodde dom skulle tycka det var dötrist!
Irre

2013-11-25 @ 15:15:56
URL: http://annashastliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0