Vintervila?

Jag har tillgång till ridhus, och ändå har hästen bara blivit riden en gång per vecka nu i ett par veckor.
Varför? Jo, för att det har varit sån blankis att jag inte ens vågat gå med broddade boots på hästen eller ens velat att han går omkring i hagen! Fast lös i hagen verkar han klara sig bra, det blir värre när jag inverkar på honom.
Glad över att han går på lösdrift eftersom man slipper momentet att någon ska leda in och ut honom ur hagen varje dag.

I Fredags blev det iallafall lite ridning. Farbrorn var tyvärr stelare än vanligt, säkert av att gå och spänna sig på isen. Men då är det ännu viktigare att få komma igång och jobba lite med musklerna!

När jag inte har ridit men tittat till hästen i hagen så har jag mutat hästen med morot så han ska tycka det är trevligt att komma till matte, och få i sig sina A-vitaminer. Det var kanske en mindre bra idé! Ett par gånger hade ju gått an, men inte såhär många dagar!
Så fort han ser mig nu kan han bara tänka på godis! Haha!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det väder som råder nu är ju inte som det ska!!! Blankis överallt, med fara för livet på både människor, hästar & hundar!!! Jag fick byta Winnies broddar efter 2 veckor för att dom var så nednötta! Så fort man ser hästarna ta ett travsteg i hagen får man andan i halsen och försöker säga åt dom att bara skritta!!!!! Barfotahästarna Winnie går med får ha sina broddade boots på sig i hagen för annars fläkar dom sig eller bryter något ben!!! SNÖ NU TACK!!!!

2013-12-29 @ 18:13:36
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Helena

Men herregud salta och sanda ?! Har du ridhus är det ju ingen direkt märklig grej för stallägaren att ordna ?

2013-12-29 @ 22:20:32
Postat av: Irene

Helena:
Man kan ju tycka det.
Nu har det varit rätt extremt.

2013-12-30 @ 00:05:48
URL: http://tabbe.blogg.se
Postat av: Karoline

Usch så tråkigt det här är, har nog aldrig längtat så mycket efter snö som nu!

2014-01-02 @ 12:08:48
URL: http://dreamofabetterlife.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0