Nyinflyttad

Så har både jag och herr Delux blivit Sundsvallsbor till slut! :)
Jag flyttade in i lägenheten i Måndags. Har fortfarande en hel del kvar att göra i lägenheten. Och Deluxen flyttade ut på Alnö Torsdag för lite över en vecka sedan.

Han verkar trivas bra i hagen, dom går ute dygnet runt än så länge, stooor hage och många valack-kompisar både stora och små!
*host* förutom att han har fått en del bitmärken, tyvärr, jag som var så glad över att han precis hade blivit av med dom gamla (ca 20st) jacken i pälsen sen i vintras! :P
Senaste omgången bitmärken var så rejäla (inte djupa sår, men svullet och ömt i musklerna runtomkring) att han nu har fått vila några dagar. Går yttepytte orent och är väldigt öm när man tar där, i musklerna. Har väl blivit som ett blåmärke eller en lindrig lårkaka.
Dom är bra söta iallafall han och "kompisarna". :)

Annars är han ju lite ängslig och lättstressad i nya miljöer. När man har tagit bort alla gama rutiner och man får vänja in nya. Stallen och ridhuset tycker han är läskigt att gå in i, och läskigt att vara i stallet än så länge. Han är nyfiken och ser sig gärna omkring men vill absolut inte pressas till något.
Har gjort det enkelt för mig för tillfället och låter honom stå ute, knyter fast i bommen i farsans hästtransport och så har jag grejerna jag brukar använda förvarade därinne. Han kommer vänja sig vid stallet också men vi tar lite i taget.

Vi har hunnit med att inviga ridhuset en gång iallafall! :) Han var jätteduktig. Ville såklart titta och nosa runt och var lite på spänn efter att vi tagit oss förbi den läskiga ingången, sen blev koncentrationen bättre när jag väl bestämde att det fick vara färdigtittat och dags för jobb. Som det ska vara!
Underlaget är också lite ovant så vi tar det försiktigt i början.

Grinden går iallafall riktigt bra nu tycker jag! *peppar peppar* Han var skraj för den första gångerna eftersom det inte är som han är van vid. Nu bryr han sig inte alls längre!

Hoppas låret blir bättre snart så vi kan komma igång med träningen!

Kommentarer
Postat av: Linda

Kuul! Skulle vara spännande med lite bilder från nya stället :D

2013-08-12 @ 09:49:23
URL: http://xmyheart.blogg.se
Postat av: Johanna

Spännande, en ny väg i livet.

2013-08-12 @ 20:29:05
URL: http://walkyria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0