Lite stressigare

Jag brukar alltid försöka låta bli att stressa ute i stallet, snarare jobba effektivt om jag har mycket att göra. Tyvärr kan ridningen eller överhuvudtaget att aktivera pållen bli lidande om jag har ont om tid (fast egentligen kanske skulle ha hunnit om jag inte varit lite väl noggrann med annat eller fastnat i snack med stallkompisar eller tagit mig iväg till stallet i tid).
Idag har jag lovat mig själv att jag ska se till att rida, och ta "ridvila" imorgon istället så har pålle gått två dagar i sträck iallafall. Men oj så frestande det är att låta bli... Inte för att jag inte vill rida utan för att jag har en del annat jag skulle behöva göra och får inte komma i säng för sent.

Har precis börjat på nytt jobb så nu är det dags att ställa om igen till att ha mindre tid att slösa med!
I informationen i förväg fick jag veta att vi bara skulle jobba 6 timmar per dag vilket jag tycker är kanon, eftersom jag får räkna med ca 3 timmar extra i restid. Visade sig att nu ca en månad under utbildningen blir det 7 timmar per dag. Med restiden inräknat blir det en kännbar skillnad för mig. Tur att det bara är under en begränsad tid!

Igår blev det enkelslalom (eller vad man ska kalla det) för pålle mellan koner. Och så tränade jag lite att flytta inåt/utåt i traven på volt i varje steg. Det kändes bra, som att han kanske börjar bli lite jämnare i kroppen igen, eller så har jag bara hittat en mer lagom krav-nivå så inte pålle måste komma med så stora skyddsreaktioner - att det inte märks lika tydligt.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis till nya jobbet, vad är det för jobb?

2013-04-09 @ 18:44:06
URL: http://walkyira.blogg.se
Postat av: Johanna

Tack :)

Hon gör alltid sitt bästa min lilla kallblodsprinsessa :)

2013-04-09 @ 20:03:24
URL: http://bullerbacken.blogg.se/kbl/
Postat av: Karoline

Roligt med nytt jobb, grattis! Vad är det för jobb undrar jag med.

2013-04-09 @ 23:50:59
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Karoline

Sv: Jag tycker att det låter nice :)

2013-04-10 @ 21:47:40
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0