Bilder från uppvisningen!

Det var ju lite synd på vädret, blir inte lika vackra bilder och trevlig upplevelse med uppvisning i regn. Huvudsaken för mig var iallafall att vi hann med att ha lite roligt under våra 5 minuter i rampljuset! ;)
 
För dagen var betslingen provisorisk, jag brukar inte rida med halsring och hade bara provat på kvällen innan (min pålle är väl inte direkt typen där sånt bara funkar, tyvärr! ;) ) därav att jag hade vanliga betslingen också som hjälp/nödstopp.
Att jag ens tänkte tanken på att ha halsring var för att pållen hade fått ett litet sår på tungan (troligen bitit sig i tungan) ett par veckor innan, som såg läkt ut sen ett tag tillbaka, men för säkerhets skull ville jag avlasta munnen lite med att göra en del grovjobb på halsringen. Och så red jag ju som sagt en testrunda kvällen innan för att kolla av att det var ok för honom i munnen och att det skulle vara ridbart med utrustningen. Blev väldigt mycket att hålla reda på med 4 tyglar och en halsring, samt kjol och utsläppt hår att hålla ordning på när man ska sitta upp! :P
 
 
Precis uppsutten, väntar på vår tur och kollar om nödbromsen fungerar!
 
Det mest nervösa i förväg var alltså hur sjutton jag skulle ta mig upp på hästen och hinna få ordning på allt innan han hunnit gå hem i nervositet över mattes bristande koll... Dagen innan hade dessutom tyglarna glidit ur fingrarna på mig, nysmorda i regn, inte såvärst bra nödstopp då inte!
 
Men det gick bra iallafall, en stallkompis var snäll och höll i pålle så gott hon kunde medans jag pusslade ihop grovjobbet.
Och som jag skrev i tidigare inlägg så var pålle oväntat cool för dagen vilket underlättade att lugna mattes nerver! :)
 
 
Det blev lite vad det blev, först var pålle lite spänd så jag skrittade mest omkring en liten bit, sen jobbade jag mot att samla skritten och gjorde någon travuppgång, gjorde ett par galoppanslag också följt av att glida runt i trav en bit efteråt. Jag var himla glad över att det gick ändå såpass snabbt att få pålle "med" och igång, han har ju en historik av att lätt stänga av och vara svår att inverka på. Inte alltid man hinner ladda upp tillräckligt för travuppgångar och galoppanslag på bara ett par minuter! Så jag är kanonnöjd! :)
 
Under uppvisningen: 
 
Någon skojade om att till nästa gång får jag slinga håret så det ser ut som att mitt hår fortsätter ner till hästens svans! :D
 
 
Red mest i högervarvet med alla tyglar i vänsterhanden och ringen i andra handen. Onödigt att krångla till det, träna rakriktning med mera får man göra hemma! Någon i publiken tyckte det påminde om pleasure för att det skulle se trevligt ut och att jag red med en hand. Men själv tyckte jag helt enkelt det blev för krångligt att hålla reda både på tyglar och halsring i samma hand! :P
 
 
Antingen lite lustigt moment i ett galoppanslag, eller om han kanske provade någon annan variant än galopp.? Tyckte bilden såg lite rolig ut iallafall!
 
Här syns det iallfall att det är galopp! ;)
 
 
Det var ju andra med på uppvisningen också, visades lite NH från marken, lite "dressyr" (fast den var nog AR-inspirerad den också) och AR med lite olika hästar och på lite olika nivåer. Camillas yngsta (4 år) elev och äldsta (75 år?) elev, och voltige! Jag har hört (och sett på bilder) att dom var jätteduktiga! Själv såg jag inte så mycket av dom andra.
 
 
 
 
Voltigegänget:
 
 
 
 
Jag lägger med flit inte ut så många bilder på dom andra, vet inte hur uppskattat det är att bli utlagd på nätet. Men det ska finnas alt. komma ut bilder på hemsidan också, www.stall-angen.se
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härliga bilder, snyggt med lila!

2012-09-24 @ 20:41:27
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Johanna

Tyvärr, inget Ewa verkar det bli, är arbetslös och pank! :/

2012-09-25 @ 08:24:47
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: jeanette

jösses tjejen vilket hår du har, sparar jag med ;-) Ångrar ibland att jag klippte det, för då hade jag nog varit i din klass vid det här laget. Kul att se både dig o Pålle. Äntligen ;-) Ser vackra ut tillsammans.

2012-09-25 @ 16:08:37
URL: http://besten.blogg.se/mysan
Postat av: Johanna

Sååååå otroligt vackra ni är <3<3<3

2012-09-26 @ 21:53:52
URL: http://bullerbacken.blogg.se/kbl/
Postat av: Sara & Sir Louie

Iiii vad fina ni är - snyggt med lila och jag håller med fläta ihop ditt långa hår med Tabbens svans ;-) Ser verkligen fint ut på bilderna! Vi saknar dock dig & Birgitta.....Ingen kurs på jättelänge :-( buhuuu

2012-10-09 @ 16:02:17
URL: http://louie.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0