Ofrivillig vila

...för pållen ett litet tag, inget allvarligt tack och lov! Idag är det igångsättning igen ska träna för B i eftermiddag. :)
Skönt att komma igång igen med pållen men ibland är det skönt att inte behöva försöka hitta tid och energi till att rida när man har mycket annat på gång, även om man skäms lite över att skriva det. :P

Igår var premiärdagen för mig och Ann-Christin (som bor på gården där träningarna hålls) inom voltige! :D
Väldigt spännande var det, jag som aldrig direkt pysslat med gymnastik, bara aningens smidigare än ett kylskåp känns det som, och balansen är ju svårt att säga när man inte är van att sätta sig i såna situationer på hästryggen.
Det gick bättre än väntat att bara sitta och sträcka ut armarna (grundsits) i skritt och trav, traven var såklart lite klurigare men sen hittade jag rytmen och då var det plättlätt i jämförelse. Gjorde knästående med händerna utåt (i skritt än så länge) vilket också var lättare än väntat, sitta i damsadelsits likaså.
Klurigare med när man ska vända helt runt ett varv och när jag skulle svinga med benen. Dels var ju pålle väldigt bred så ljumskarna stretchades och det var svårt att hitta styrka i benen i det läget, dels har jag ju knappast hittat tekniken än. Vi fick göra någon övning i par också där Ann-Christin fick sitta baklänges framför gjorden och vi lutade oss från varandra i ett V.
Mycket roligt hade vi! :) Hoppas såklart det ska ge lite annan känsla för egna balansen och kroppskontrollen!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är så som du skriver att ibland är det faktiskt skönt att inte behöva hitta tid och energi till att rida, och man får säga/skriva det för det är nog så för oss alla även om alla inte törs säga det högt! :)

2012-08-24 @ 17:29:57
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0