Invigning av nya kameran

Jaa... Vad ska man säga? Jag blev så skraj över ett (om än tillfälligt) liv utan kamera när den gamla tillfälligt dog, så jag köpte en ny i Lördags. Och innan någon tror att jag faktiskt pungade ut över tusenlappen "för säkerhets skull" så tog jag det från presentkort jag fått från jobbet! ;-) Som iofs var tänkt att delvis sponsra ny dator, så nu lär det dröja extra länge innan jag har råd att byta ut den sisådär 9 år gamla dumburken. :-S

Ingen värstingkamera men lite bättre än den gamla tror jag att den är. Ska bara lära mig inställningarna också.

Här är Tabbens nya flughuva från Hööks:



Jag har några till i samma modell från ifjol i annan färg, ville gärna ha en i årets färg också. Misstänker att dom ändå kommer gå åt förr eller senare, pållen kliar av sig dom så snart det regnar (ganska smart, istället för att få en massa äckelvatten i ansiktet, då behövs den ju ändå inte! ;-) )

Gamla färgen, lite blåare än bilden antyder. 


Än har jag *peppar peppar* inte behövt dra på någon flughuva för iår. Gissar att dom kommer med värmen.



Jag har hunnit rida två gånger nu med nya bridongbettet. Han verkar inte trivas 100%, då trivdes han t o m bättre på den felaktiga betslingen med det första bettet jag provade. Så jag ska hålla utkik efter något snäppet ännu bättre munformat med mer tyngd. Men han verkar tycka helt ok om det utifrån omständigheterna, han brukar ju överlag gilla dom raka oledade bäst.
Sen ska matte lära sig rida med det också. Utomhus var det svårt, det blir så inbjudande att ta stöd/spjärn mot bettet (och bli lång) när man får balansera om hela tiden. Ridbanan sluttar ju så rider man på en volt  blir det nedför åt ena håller och uppför åt andra.
Har hittills provad tvåhandsfattning med dubbla tyglar och normal kontakt i bridongen, men det var utomhus och då var det som sagt ingen hit. Kanske hade det gått lättare inne. Imorse provade jag att ha lite mer slak i alla tyglarna och mer tänka "jobba honom till handen", alltså reglera tyglarna till där jag vill ha honom och försöka rida honom dit, som utgångsläge. 3+1 fattning. Det senare blev ännu klurigare när man ska byta varv, men han verkade trivas bra med det, så det blir väl en träningsfråga av segisen på ryggen.


Vad tycker ni? Bra eller något som borde ändras?


Jag tror tyvärr inte man kan höja/sänka betten mer i förhållande till varandra.

För övrigt är jag lite stolt över att jag red på uteridbanan igår trots att det regnade. Jag som har svårt nog att motivera mig att rida där ändå, när det är fint väder! ;-) (mycket pga underlaget, lite för att det blir mer att titta på när vi så sällan rider där)

Nya Eskadron-schabraket, perfekt längd till sadeln! :-)



Jag passade på att ta lite hagbilder också. Även om man kan tro annat utifrån bilderna så är det här vinterhagen och finns knappt något gräs alls att pilla med, det som finns rör dom inte. Tabben är avmaskad ganska nyligen och ska gå kvar strax över en vecka till iallafall innan han får flytta.










Utsikt över en del av Tabbens hage + sommarhagen i fjärran

Jag blir så glad av allt grönt och mysig skog! :-)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hahah jag har nyss hämtat ut mitt paket från Hööks där det låg en likadan flughuva som du har till Tabac men min var grå/blå =)

2011-05-30 @ 22:32:17
URL: http://curiouscasper.blogg.se/
Postat av: Angelica

sv; Okej, såg nämligen ut som om det var sammma flughuva.

Ojj, får hoppas jag slipper byta :S Men min har nu passat i nästan ett halvår och ligger bra än. Dock fick jag byta till ett smalare koppjärn då han tappa lite hull nu i våras. Men nu ligger den superbra!

2011-05-31 @ 15:53:45
URL: http://curiouscasper.blogg.se/
Postat av: Jennie Orleifson

Av nyfikenhet så undrar jag över valet stång med bridong mot stång och kapson?

2011-05-31 @ 21:51:24
URL: http://www.jennieorleifson.se
Postat av: Ninnie

Vill du köpa min bärbara?

2011-06-02 @ 19:08:25
URL: http://ninniflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0