Aldrig mer semester?

Häromdagen kom jag hem från semestern, hade varit på Getaway Rock i Gävle borta från kusen ca 4½ dagar.
Och vad ser jag? Jo, en stor äcklig böld på huvudet på stackars pållen!

Han hade ett sår som det troligen kommit in något skit i och blivit en böld. Eftersom han hade feber också fick vet. akut komma ut. Nu går han på medicin och förhoppningsvis går det att krama ur/skölja ur varet ur såret, försöker hålla det öppet.
Nu får han stå inne hela dagarna och jag ska försöka ha honom ute på natten så han slipper värme och flugor.
Jättebra timing när jag själv också har blivit förkyld! :-P

Lite ironiskt är det. Jag har åkt iväg EN gång i år (förutom en ynka dag i våras) och verkligen undvikit att dra iväg för att jag är paranoid över att inte ha koll på hästen, lämna över ansvaret på någon annan, fastän man själv som hästägare egentligen har ansvar dygnet runt. Och så den enda gången jag drar iväg så blir pålle dålig =/.
Dessutom dog mobilen för att den stängde av sig av sig själv och jag hade glömt pinkoden hemma. Så halva festivalen var jag paranoid över att någon skulle försöka ringa angående kusen och inte få tag i mig.






Kommentarer
Postat av: Johanna

Stackars Tabben, hoppas det blir bra snart!

Typiskt att det händer när man åker bort:(

Min bekants häst fick akut fång just när hon själv blev akut inlagd på sjukhus!! Vad är oddsen för det?



Klart pålle ska känna trygg, jag bara antog att ridbanan inte var en ny plats, utan ett ställe där ni brukar vara :) ?

2010-07-15 @ 14:46:47
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0