När man väntar på att en lastbil ska bli klar

...väntar man alltid för länge.
Precis när jag gått till hagen och tänkte hämta Tabben så kom det en lastbil som ställde sig mitt på vägen utanför ridhuset och en traktor som skulle lasta av stora rördelar.
Eftersom Tabben ändå var grymt uppe i varv och inte så infångningsbar så tänkte jag att jag väntar tills dom är klara. När det hade gått lång tid redan och Tabben coolat ner sig till fångbart läge så tänkte jag att neej, dom ser ändå ut att snart vara klara, bäst jag väntar tills lastbilen har åkt så dom inte får för sig att åka och väsnas en massa precis när jag ska gå förbi. Men till slut pallade jag inte att vänta längre. Och tro´t eller ej, precis då (chaufförerna hade stått och pratat med varandra i vad som kändes som en evighet men kanske var 10 minuter snarare) så skulle dom åka. Nog för att Tabben inte blev så värst skraj, men ironiskt att jag det tagit nästan en timmes väntande och sista 20 minutrarna eller så med avsikt att inte lyckas pricka in precis när dom ska åka - och ändå lyckades jag! :-P

Blev att svampa av hästen som sprungit sig svettig i hagen, låta honom varva ner lite, prommis i skogen på ca 30 minuter och så lite hovfix.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0