Jag borde haft stegräknare

Idag tog jag och Tabben en halv-lång (45 minuter? Jag tycker det är länge! ;-) ) promenad i skogen. Brukar ju normalt sett ha träns på av säkerhetsskäl eftersom han är väldigt stark om/när han blir osäker och vill dra iväg även om han större delen av tiden är rätt så lugn och snäll. Men idag ville jag testa att gå med bara grimma eftersom det gick såpass bra igår när vi gick omkring på nytt ställe och lastade m.m. Jag envisas av någon anledning alltid att bara ha grimma och grimskaft just vid lastning vilket kanske är lite skumt eftersom jag vid minsta lilla promenad med honom annars brukar föredra träns! :-P Det gick bra iaf, han gnäggade efter sina ston några gånger precis när vi gick från stallet och vid ett tillfälle då jag tänkte be honom gå över en stock försökte han vända och dra iväg ifrån mig. Men jag hade grimskaftet runt höften (som Rosa ville att jag skulle ha under NH-träningen för att blir stadigare när hästen drar) och han lyckades inte dra iväg med mig helt utan jag återfick kontrollen hyfsat snabbt.
Gjorde inget mer med honom idag, han fick en liten tuss lucern att äta inne och fick stå och vila några minuter. Idag hostade han inte heller något och verkade allmänt pigg och fräsch och mjuk i kroppen - inte riktigt som man förväntar sig att en 16-åring ska vara dagen efter en intensiv träningsdag. :-)
Började tömma ur boxarna på spån men orkade bara tömma Kalles gamla box och knappt halva Tabbens. Dom ska rengöras nu i dagarna är det tänkt. Klockan var över 22 och efter att ha jobbat mellan 9:30-19 och knappt hunnit vara hemma innan jag skulle dra till stallet (handlade emellan) så är jag rätt så trött. Mycket svettig dag idag!
Hade varit spännande att se hur många steg det blev idag! Måste ta och skaffa mig en stegräknare! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0