Ut i vårsolen!

Idag blev det en *host* uteritt med Tabac! :-)
Inte riktigt uteritt eftersom jag hoppade av när vi kom till ett väldigt lerigt ställe för att jag ville kolla hur mycket man sjönk ner i underlaget, och när jag sen hade hoppat av orkade jag inte böka med att sitta upp igen utan fick vackert gå! Men en bit kom vi ju iallafall och han var mycket lugnare och finare än vad jag kommer ihåg från tidigare tappra försök och höll skritten med undantag för något travsteg som jag kunde sakta ner igen till skritt (!).
Tror att dressyrjobbet gör mycket även för uteritterna, bara jag kan vara cool och konsekvent, vilket iofs är lättare sagt än gjort för mig när den där "rida ut själv"-rädslan sitter kvar lite. Idag fuskade vi iofs och hade en stallkompis med oss och hennes pojkvän som gick med hunden.

Tabac stackarn var lite öm i fötterna idag också när han gick på småstenar. Lyckligtvis så var det inte så lång del av vägen som var stenig, leran och snön gjorde inget, och jag tycker ändå det är bra att han får härda fötterna lite lätt av att gå på annat underlag. Förutom det så kändes han himla mjuk och fin - och när han smög till sig lite trav gjorde han det så lätt och avslappnat! Sakta och balanserat som man vill ha det vid arbete för hand! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0