För många insikter?

Hmm, ibland infinner sig känslan av att man vet om lite för mycket förbättringsområden samtidigt för sitt eget bästa. ;)

Tittade på ett par bilder igår som ett par lägerflickor var snälla och tog när jag red, minst 80% av dom skulle jag aldrig i livet visa någon för att jag tycker sitsen och min insats är så bedrövlig! :S Dom andra var i snäll vinkel...
Tror det blivit värre sen jag inte har några speglar och inte kunnat se något videoklipp på mig själv vid ridningen på länge. Sen har jag varit väldigt spänd i axlar/nacke och det sabbar nog hållningen mycket.

Så idag blev det hårdfokus på att försöka hålla mig själv rak och öppna upp bröstkorgen, och bak med fötterna.
Herr Delux som inte är den bästa hästen att sitsträna på tyvärr tyckte att matte var jättejobbig, jag spände mig väl mycket mer än vanligt och blev väldigt statisk i min inverkan (inte så nyanserad) när man försöker fokusera stenhårt på att hålla en specifik hållning hela ridpasset.
Det gick mao trögt i början (och blev lite taskigt mot herrn eftersom jag ändå behövde se till att han svarade på signalerna för att göra det ännu svårare för mig). Ljusglimten däremot kom i slutet när vi hade börjat få igång liite power iallafall och skulle ta några galoppansatser. Med så hög tonus och känsla av att släppa upp framdelen så blev det jobbiga galoppanslag! ;) Bra träning! 



Red lektion i Söndags också som kändes kanonbra (trots sitsbristerna, lite hade jag ju förbättrat inverkan iallafall). Tror det gjorde susen att träna lite hårdare innan och bl a ta två pass kvällen innan, han var mer igång och redo att jobba redan första passet. 
B´s kompis Julia från Storbritannien var också med och tittade på, jättetrevlig tjej! :) 
Det var väl under det passet B försökte börja få mig att inte avlasta i onödan som hon uttryckte det, tolkar det som att jag när jag lät hästen få längre tyglar har råkat luta mig framåt och bli slapp själv också, och att jag råkat ta hela armarna framåt (av vad jag kunde utläsa från bilderna). 
Traven kändes iallafall mer ridbar än vanligt och pålle hittade nya kopplingar i galoppen vilket känns positivt!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0