"Travjobb"

Det blev bara ett WE-hinder idag, parallellslalom. Hade tagit fram 6st hinderstöd. Råkat ställa dom lite tätt utifrån dagsformen så det blev mer krumelurer än slalom.
 
La mer fokus på travjobbet. Hitta grunderna, framförallt rakriktningen. Det är ju en färskvara så bra att påminna sig att gå tillbaka till enklare övningar med jämna mellanrum.
Inte för att jag egentligen tyckte dom var så enkla iofs.... Öppnor och slutor i trav. Och forma- följa, att han ska kunna följa sin böjning snarare än att jag behöver styra.
 
Känns helt klart värt att lägga extra krut på travjobbet då och då. Han är så himla rolig att rida i traven när man väl kommit igång! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jo jag såg :) Men jag förstår det inte riktigt :P

2013-11-28 @ 07:37:53
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Johanna

Vad jag menar är att du gör för avancerat arbete för att som inte kommit så långt ska fatta :D

2013-11-28 @ 09:51:42
URL: http://walkyria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0