Inte seriöst riktigt än

Om pållen får vila länge i onödan får jag bara dåligt samvete. Men än är jag inte riktigt redo att bli seriös igen. ;)
Idag blev det väldigt kort intervallträning bara upp och ner för backen utanför stallet (inte lång alls, kanske 50 meter). Då fick pållen lite hålla emot och påskjutsträning tack vare backarna men jag behövde inte bry mig om att dra på boots och ta itu med häst som blir tittig där han inte är van att gå. Så enkelt för matte som möjligt! ;)
Och vilken skillnad det var. Vi skrittade ner, fick vara noga med att det inte gick för fort eftersom det kunde finnas hala fläckar under snön, vände när vi kom till vägen, på tillbakavägen växlade jag mellan att be om trav direkt eller först på "slutspurten" mot stallet där det är som brantast. Kanske 7 vändor, ville inte rida honom less på situationen.
Egentligen kanske det är lite tvärtemot hur man borde tänka men ÅH skönt att kunna rida så friktionsfritt. Inget att titta på, inget ifrågasättande från pålles sida eftersom han inte hade någon anledning till det. Helt ok med att skritta bortåt, ingen dragkamp hemåt eftersom han faktiskt FICK trava på framåt ;) Pålle lyssnade väldigt fint, säkert för att han tyckte det var bra uppgifter han fick.

Tänk om det kunde vara så varje dag! :D Men tyvärr sker nog sällan utveckling genom att undvika jobbiga lägen.

På Fredag har jag och några stallkompisar planerat att träna WE ihop. :) Har ritat upp en bana och allt! Det ska bli jätteskoj! :D Fast jag försöker hålla nere på prestationsförväntningar, min lille grabb är som bekant inte den man kan pressa eller förvänta sig snabba resultat av. Less is more!
Funderar på att tjuvträna något eller några hinder innan, just för att inte frestas att göra för mycket på en och samma gång.

Så eh, det här blir nog ytterligare en oseriös vecka. För min skull!

Kommentarer
Postat av: Karoline

Man måste få sänka kraven ibland och bara vara, det blir inte roligt när det blir ett tvång.

2013-03-04 @ 21:43:59
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Johanna

Oseriöst blandat med seriöst är det bästa.

2013-03-05 @ 07:46:30
URL: http://walkyria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0