Nya utmaningar!

Nytt år- nya utmaningar! :) Risk för att det är samma utmaningar som återupprepar sig! ;)

Sittar och klurar på vad kommande ridläxor till mig själv ska bli. För att det ska bli tydligt men pedagogiskt, gentemot mig själv.
Phew, det är för sjutton lättare att hitta på läxor till andra! Finns ju en anledning till att mina svagheter är just MINA svagheter! :P

En sak är iallafall säker - nästa pass får bli lite mer teknik och lite mindre styrka. Pålle fick ett tufft pass igår. Svettig och flåsig!

En utmaning blir att förutse för att undvika onödiga korrigeringar. Tycker egentligen jag har jobbat väldigt mycket med det (och det märks att det har gått framåt), men med tanke på hur lite som krävs i bristande planering/fokus från min sida för att pålle ska hinna rinna iväg, så tål det att övas massvis på.

Första steget blir att helt enkelt rida massvis med rörelser/mönster/övningar och vara tokfokuserad på vart i övningen vi befinner oss. Göra det enklare för mig själv. Samtidigt vill man ju gärna kunna anpassa saker och ting till vad hästen behöver för stunden - mer tonus, mer energi, skjuta på jämnare med bakbenen, osv. Så största utmaningen ligger nog i att kunna knyta ihop de två bitarna.
Det får vi ta en annan gång! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0