Lycka! :)

Deluxen skulle egentligen ha vilodag idag, men jag kunde inte låta bli att rida! :) Det kändes i magen som att det skulle bli en riktigt bra riddag!

Eftersom det inte var tänkt att jag skulle rida blev det en lite slapp dag, inte så höga krav och jag red bara ett pass.
Om jag tyckte att pållen lyssnade bra något tidigare pass så var det ingenting mot vad han lyssnade idag! :D
När vi övade halterna i början så trodde jag han skulle stanna och bajsa flera gånger. Varför? Jo för att han stod så stilla och väntade. Blev riktigt förvånad när han bara väntade på att jag skulle be honom gå! Haha! :D
När jag ville korta skritten så fick jag vara ganska tydlig och påminna om vad jag ville, men ofta räckte det med att påminna med rösten och känna att jag "dröjde kvar" och själv satt stilla. Han lyssnade riktigt bra med öronen, som att man kunde läsa vad hästen tänkte genom öronspelet. "Oj, ville du något, bäst jag är med då." följt av "vill du ha mer, varför sa du inte det då?". Eller "Uff, det här blev lite jobbigt." (då kunde han t o m vifta till några gånger med ena örat). Sötnosen! :)

Tog ett par travuppgångar och ett par galoppfattningar, sen var jag så nöjd med mig själv och pållen så det kändes bra att avrunda och ha med sig den känslan till nästa pass!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Roligt:)

2013-01-31 @ 06:31:04
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Johanna

Ja mycket inspirerande, hon är jätteduktig & så har hon en häst med hög ridbarhet :)

2013-01-31 @ 06:40:08
URL: http://walkyria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0