Lite lat

Jag fuskade lite med ridningen idag, ska ju rida två pass men när jag var klar med första passet var klockan nästan 22. :P Hoppade av en stund så pålle fick vila lite bara och sen upp igen för ca 10 minuters ridning till. (Brukar normalt sett gå upp med honom till stallet igen och låta honom vila där ca 10-20 minuter.)

Idag fick jag öva ännu mer på mitt fokus och verkligen stanna kvar stenhårt i mitt "dröja kvar"-fokus, inte låta mig villas bort. När jag ville korta skritten t ex. Även om utvecklingen går långsamt så känns det som att det ger resultat, att jag hinner med också att känna mer i kroppen - hur jag inverkar på hästen. Har lite väl lätt för att kura ihop mig när jag egentligen borde ge förutsättningar för manken att komma upp. Tror att det är mycket större andel av tiden nu som jag klarar av att inverka bra på den punkten! :)

Inget superpass på något vis idag, inga höga toppar eller så. Han "neg" inte direkt bak mer än kanske några enstaka steg, däremot tyckte jag ändå att han dröjde kvar fint i bakfossingarna och kändes jämn, särskilt mot hur han var när jag kom hem från praktiken. :) Och även om det inte var så hög högstanivå så kändes det trevligt.

Andra passet fick jag lite bakslag av att jag hade väntat kvar en stund i ridhuset istället för att gå till stallet och sen tillbaka igen, kanske för att han var trött och hade hunnit stirra in sig på porten. Fick till någon rush i sidled för att han inbillade sig något farligt att fly ifrån. Men nu kändes han lite som B beskrev om sin PRE - så bra kroppskontroll att man inte behöver vara rädd att trilla av.
Bra bieffekt av att hästen börjar bli mer skolad! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0