Kvällsmotion

Ikväll var det isigt!
Själv fick jag bra motion av att sanda åt hästen för att våga ta honom till ridbanan. Vill inte gärna chansa!

Men något seriöst jobb blev det inte, först fick han strosa runt fritt en stund. Han verkade tycka det var trevligt med friheten, passade på att rulla sig i sanden och dra några repor pipandes fram och tillbaka i ridhuset! ;)
Gjorde några försök med inkallning lös, fast jag var väl inte lika intressant som känslan av frihet och en massa spännande att lukta på.
När jag hade fångat in honom var jag mest angelägen att få honom ledbar från ridhuset på smal sandgång, alltså kunna varva ner lite och hålla sig i skinnet så jag hinner med att styra.
Övade lite minivariant av jojo-leken, helt enkelt vara väldigt noga med att han svarade på mina stoppsignaler och kunde backa ifrån mig några steg, sen bjöd jag in honom igen lite i stil med inkallningen. Gjorde ett par tricks han redan kan för att få lite koncentration.

Så något har vi fått gjort idag iallafall! Hoppas på att kunna rida imorgon! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0