Vildhästen på prärien

Igår förmiddag när jag var och hälsade på pålle verkade allt som vanligt. Nästan lite väl mycket som vanligt för man skulle kunna tänka sig att en pålle som redan stått ute ca 22 timmar senaste dygnet skulle vara sugen på att gå in. Men neeej då, han var mer sugen på påfyllning av käk! ;) (Trots att det var långt ifrån slut!)

Jag blev lite besviken med tanke på det superfina vädret, hade varit mysigt med lite snöpulsning eller så, men envisades inte - han får leka "fri" häst ett tag om han vill! :)

Åkte dit igen på kvällen (hade kvällsjour) och då tog jag in honom en stund för att fixa med hovarna och ge kraftfodret med medicin.

Såhär långt verkar det alltså gå bra, nu återstår bara lite praktiska saker att få till i vardagen. Fixa en bädd att ligga på, klura ut hur man ska få hönäten att räcka 1-1½ dygn mellan påfyllningarna (får inte riskera att ta slut mitt i natten), få hjälp med att ge kraftfoder morgon/kväll i hagen iom att han går på en kur med slemlösande. Men det borde gå att lösa. :)

Kommentarer
Postat av: Karoline

Härligt att han verkar trivas med sitt nya uteliv :)

Hoppas att du kommer på något så att maten räcker.

2012-02-12 @ 22:32:22
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Johanna

Ja det är så otroligt att så små saker kan förändra så mycket :)

2012-02-13 @ 18:47:29
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0