Mycket häst i liten förpackning!

Uj uj, idag kände jag att jag hade mycket häst! Man skulle ha varit några snäpp bättre ryttare så hade det varit perfekt!
Jag övade mycket halter och försökte tänka att jag stannar honom med fötterna. Gick vidare till att tänka att vi stannar upp om han är på väg åt fel håll men tog det ganska sparsamt för att inte trilla dit i ovanor, ett par varv på stora volter bara.

Pålle var ganska pepp, tyckte det var dags att galoppera så snart jag satte igång i trav, och mycket power! Väldigt tacksamt när man sitter och ska öva sig på att aldrig korta tygeln... *host* ;)
Jag utnyttjade energin till att spreta med tårna, tänka travtakt, "stanna upp" och be om tramp. Första gången blev det missförstånd och galopp, men ett väldigt undersatt anslag, så på sätt och vis fick jag ju ändå fenomenet jag var ute efter (mer bäckenvinkling). Andra gången fick vi till kanske två stegs tramp! :)



Några vinterbilder från blåsvädret för ett par dagar sen. Snön har tinat bort nu.


Hals och rumpa ska det vara! ;)










Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter hur kul som helst :)

2011-12-01 @ 09:00:26
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0