Kampen mot klockan och lusen fortsätter

Haha, vad dramatisk man kan vara! ;-P
Men seriöst så har den här veckan hittills varit väldigt tuff. Mycket mer att tänka på och hinna med, och inte mycket tid över.

Nu har jag chansat och behandlat med switch pour on. Återstår "bara" att se till att hålla omgivningen ren för att undvika återsmitta eller smitta ner andra.
Skulle behöva fila till hovarna igen, har haft svårt att hinna med det nu på sistone. Synd att inte dygnet har fler timmar! ;-) Ridningen måste komma lite i andrahand vilket är synd, för det känns som att jag inte hinner fokusera på det i övrigt heller utan att det riskerar bli slarvridet när man väl har tid.



Häromdagen följde brorsan och två av brorsbarnen med till stallet! :-)
Dom bor ca 40 mil bort så det är inte ofta jag träffar dom. Jag fick träffa flera andra släktingar också eftersom att mor min fyllde 60.
Tabben var så trött i skallen efter all vattenfobi-träning dagen innan (och kanske av klådan?) så han betedde sig som en riktig farbror. Jag blir riktigt stolt bara av en sån sak som att man vågar låta 9-åringen leda hästen själv till boxen. :-P Men hon var jätteduktig. Hjälpte till att mocka och köra skottkärran, rykta pållen (nådde dock inte hela vägen upp) sopa stallgången och lite sånt. Hon måste ha väldigt lätt att lära sig!  
Tabben är ju defenitivt ingen ponnyridningshäst så svår som han är i ridningen, men i hanteringen i lugn och trygg miljö är han snäll och väluppfostrad!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul för barnen att få pyssla lite :)

Det är samma med Perle (om hon är avslappnad) då står hon och sover och alla kan borsta och pilla och ha sig med henne, men att rida skulle jag aldrig våga låta ett barn göra!

2011-04-01 @ 10:42:53
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kul för barnen att få pyssla lite :)

Det är samma med Perle (om hon är avslappnad) då står hon och sover och alla kan borsta och pilla och ha sig med henne, men att rida skulle jag aldrig våga låta ett barn göra!

2011-04-01 @ 10:43:37
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0