Matte behöver sovmorgon!

...Men det blir det inte imorgon, för då har jag morgonjour!
Ska försöka orka mig iväg till ridklubben och titta på KM i westernridning också, det vore kul att se! :-)



Notering för min egen skull så jag kommer ihåg:
På 3 dagar har pållen nu ätit i snitt 6-6½kg hö/silage per natt. Med "lätta" nätet inne också (4*4cm) och fortfarande lite mat-hets precis när han kommit in från hagen. Sen verkar han lugna sig, men det ska jag inte svära på för jag står ju inte där och tittar hela natten! :-P Det kan ju gå i perioder också. 
Nu har jag gått över till endast de små näten inne från och med inatt (3*3cm) så vi får se hur det går, men jag hoppas det ska bli ännu lite mindre uppätet per natt iockmed det!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hur många kg rymms det i dom små näten?

2010-09-04 @ 19:59:27
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tror jag glömt svara på en av dina kommentarer.

Ewa kommer 3 ggr/år till Kalix, i maj, juli & september :)

2010-09-05 @ 06:57:56
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0