Hösten kom

Nu börjar lervällingsperioden!
Hua, är redan riktigt jobbigt i hagen, sådär så man halkar omkring ordentligt. Och kusarna galopperar ändå som tokar när det är intagsdags så man tror att dom aldrig i livet ska hinna stanna! ;-)
Men häromdagen ville lille rackaren knappt komma in för att han försökte vända och slippa gå igenom geggan till grinden.
Hua.. Man vet ju inte heller om det är övergående och sen blir torrare eller fryser på, eller om det kommer vara så nu fram tills typ i December. Hade jag vetat redan nu så kan man överväga om det är värt det för att få stå i en lättsammare hage med att fylla på hö+vatten (är ju rätt mycket jobb som det är, och nu har jag iaf nära att bära höpåsar och vattenhinkar) och nära till stallet när halkan kommer, eller om det är lika bra att vänja sig vid tanken på ännu mer jobb för att slippa månader av gegga.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag fattar inte hur hagarna kan från torra och fina ena dagen till lervällingar nästa :(



Sadelutprovare finns, men hon provar endast ut de man själv tar hem (eller de engelska hon har hemma), alltså måste jag ta hem ett ex av varje jag vill prova :( Och då vill man ju ta hem så få som möjligt på prov...om det finns möjlighet förstås.

2010-09-17 @ 08:40:20
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag kan säga att hela livet består utav hag-ångest just nu :(

2010-09-19 @ 20:14:13
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0