På egna fötter

Idag var första gången jag red hemma sen träningen. Tror säkert det var bra att han fick tid att återhämta sig och bygga upp sig för idag kändes han jättefin! :-)
Vi övade lite på volt - piruett, diagonalslutor och skolskritt - trav, och så testade jag lite öppna i traven. Hemläxorna mao!
Han var mycket lättsammare idag. Ungefär som att poletten börjat trilla ner. Skolskritten kändes väldigt bra, väldigt lätt att få till! :-) Vi lyckades dessutom få till en övergång till trav "i" skolskritten genom att bara ändra takten, det var nog första gången.
Överlag så kändes han mjuk och fin och som att han hade lättare för sig än vad han haft tidigare. Öppnorna kändes också riktigt bra! I diagonalslutorna/piruettförsöken så fokuserade jag mer på förberedelsen och att ha fått tag i bakbenen än att rörelserna i sig blev rätt så det tar jag på mig själv, brydde mig inte om huruvida vi fick till själva rörelsen bara vi fick till ett par stegs styrketräning.


Igår fick han barfotaboots utprovade, fram till att börja med men jag kommer nog beställa bak också. Idag åkte jag ut till mor min och fick hjälp av hennes sambo att skruva i brodden (eller snarare dubbarna) så går allt enligt planerna ska jag testa ha på honom dom på väg till ridhuset!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är så kul att få fara på träning och sedan komma hem och jobba och upptäcka att det faktiskt går framåt :)

2010-03-23 @ 14:50:01
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Min blogg är uppdatering, och jag svävar ungefär på moln ;)

2010-03-24 @ 12:14:04
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja eller hur, som att man inte har nog med en kropp :D Jobbar ni nånting med galopp?

2010-03-24 @ 18:57:12
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0