Tre premiärer för ekipaget!

Idag, tro´t eller ej, har jag och Deluxen gjort tre stycken debuter tillsammans!

#1
Trava över cavaletti-bommar.

#2
HOPPA!!! över ett jättepluttigt kryss! Haha!

#3
Gått i skrittmaskinen (japp, båda två! ;) )

Min häst är så himla snäll! Jag är så himla stolt och glad! :D
Han försökte ju liksom, även om det var lite svårt med tekniken och balansen emellanåt. Sög tag jättefint i hindret/cavalettisarna men gick kanonbra att reglera tillbaka och få tillbaka i balans! :) Svårast då att få honom klara av att hålla traven över bommarna, men det var säkert matte som kändes ivägen och störde också. Jag kommer ju knappt ihåg hur man rider lätt! Haha!
Matte är ju ingen hoppstjärna direkt efter att själv inte ha hoppat på minst sisådär 7 år. Råkade hoppa "före" hästen t ex. Därför tyckte jag Deluxen var extra jättesuperduktig som tog hand om matte och försökte ändå! :D

Skrittmaskinen var lite konstig tyckte Deluxen, men han är ingen dum en - fattade grejen ganska fort.
Jag gick med honom där inne och vi höll farten ganska låg. Väldigt snällt i början liksom. Får göra om det fler gånger tills man kan känna sig trygg med att han är där själv. För det är ju då det är praktiskt, när man vågar lämna hästen där och kan göra annat under tiden.

 
Nu har jag ju haft honom i ca 6 år, så det känns väldigt stort! Även om det inte behöver vara så märkvärdigt. Han var så stressad, obalanserad och osäker i början (och svårstyrd/svår-reglerad) så då kändes det inte alls som någon idé att prova hoppa.
Jag är ju inte den som tycker om att hoppa för hoppandets skull om inte hästen verkar tycka det är roligt. Det trodde jag inte Deluxen skulle göra faktiskt. Men nu känner jag mig motbevisad! :)
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att övervinna saker tillsammans :)

2013-11-23 @ 08:10:50
URL: http://walkyria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0