Vilodag

Deluxen verkade ganska medtagen sist så i Fredags blev det ridvila. Men jag passade på att öva lite från backen så han skulle få röra sig lite. Han såg faktiskt stel ut när jag longerade så det var nog smart tänkt.

Lite longering som uppvärmning, sidepass front och sidepass away längs väggen - idag kunde jag t o m börja reglera bogen! :) lite snurrar, ett par bugningsförsök, lite inkallning, och bara i allmänhet försöka sätta gränser och vara konsekvent. Herrn är lite ouppfostrad. :P
Trevligt att ha icke-ridrelaterat att göra från marken! :)
 
 
Lördag blev det också ridvila, jobb för hand.
Gick igenom lite enklare övningar (in-ut på volt, öppna/sluta längs väggen, travuppgångar), fick lite info från hästen om vad vi ska träna vidare på uppsuttet sen. Öppnorna i vänstervarvet var kluriga, jag fick göra så lite, väldigt lite framdelen innanför och böjning, och inte så många steg, annars drog han iväg inåt.
Traven var mycket trevlig! Tror kanske det är longeringen som Maria hjälpte oss med som har smittat av sig på traven vid hand. Han verkar så nöjd med att följa i mitt tempo och ändå gå med lite schwung. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0