Våren på ingång?

Ingen ridning idag, men kvällsjour och så hjälpte jag till att mocka och greja åt en stallkompis´ ponny.

Trots att det har varit plusgrader flera dagar nu så var det första gången idag som det var riktigt isigt ute vid stallet. Funderade på hur jag skulle lösa intaget av Deluxen som är utan dojjer, liiite väl långt var det att försöka sanda. Så det blev boots på fram, gick förvånansvärt bra att ta på dom i hagen och det gick bra att gå med dom (slirade mycket bak men så länge han inte glider fram också gör det inte så mycket). Sen höll jag inte på att få av bootsen! :S Fick använda hovkrats att bända med och ta i så jag trodde jag skulle bända av hovlederna på häststackarn! Hovarna har växt som sjutton nu bara senaste veckan (och kanske breddat sig sen jag använde bootsen sist).

Tack och lov ska pålle verkas imorgon bitti. Då blir det förhoppningsvis lättare att få på och av bootsen så pålle kan transporteras tillbaka till hagen. ;) Det är skönt när man kan fixa med in- eller utsläpp själv när det är halkigt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja de är så kul & jag längtar så tills vi är där vi slutade i höstas igen, men alla muskler osv.

Problemet vi har är att vårat hö har alldeles för höga protein värden så soja & lucern mm är helt uteslutet. Ella (alla våra hästar) har fri tillgång på grovfoder dygnet runt, så jag hade bara velat hitta en dunderkur som gör att hon går upp i vikt. Jag har nog ett ganska unikt problem genom att ha ett kallblod på fri tillgång som inte blir fet :P

Å de finns hur mycket så helst du kan göra, bara fantasin som sätter gränser :D

Av bommar kan du göra ett L som du rider in i & backar ur, en enkel bom eller även de i ett L som du gör sidepass över (bommen mellan fram & bakbenen) Två hinderstöd med ett rep mellan som grind, samt två hinderstöd som du rider & gör halt mellan för att flytta en kona/mugg från det ena stödet till de andra. Sätt upp 3 konor/tunnor/hinkar eller liknande i en trekant & gör volter runt (treklövern) Gör en rund fålla av bommar som du lägger på "sockerbitar" hinkar mm & lägg bommar på som bildar en rund fålla & så stället du något i mitten ex en kona, hink. rid in i fållan & runt de som är i mitten & ut på andra sidan. Slalom koner mm :D

2013-02-27 @ 09:12:28
URL: http://bullerbacken.blogg.se/kbl/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0