Vacker dag!

Det har varit en hel del fina vinterdagar här på sistone. Känns nästan som vår! :)

Idag passade jag på att rida ut på Deluxen med en stallkompis och hennes 4-åriga B-ponny. En ganska bra combo eftersom ingen av oss vill rida särskilt långt och inte så fort. (Fast min häst vill gärna att det går fort. ;) ) Blev väl ca 25 minuter, alldeles lagom. Deluxen var ändå svettig när vi kom hem.
Provade combo grimma + ett grimskaft som tyglar och stång under så jag har den som nödbroms. En cool dag hade jag kanske knappt behövt ta i tyglarna, men idag var han förståeligt nog väldigt pepp.
Han försökte vända hemåt en gång vilket inte var så kul, det var halkigt i hjulspåren på vägen så han halkade till ibland. Så jag styrde in honom på en infartsväg så han fick snurra runt där en stund istället tills han valde att gå. Mysig ridtur! Även om pålle mest ville trava på vår så kallade skritt-tur.

Passade på att mocka lite i hagen också nu när det var fint väder. Så mycket trevligare att göra utesysslor då.

Bilder från några dagar sen:


 
Syrrans lille voffsing  med nästan lika mycket sprutt i sig som Deluxen ;)
 

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Hm... Det ser ju nästan ut som att han står på marken ju. :P

Svar: Han står väldigt konstigt och i stark vinddrag isåfall! :P
Irre

2013-02-03 @ 19:03:41
URL: http://ninniflikkan.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag hoppas du har rätt!

2013-02-04 @ 12:20:29
URL: http://walkyria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0