Tränar på

Ikväll var väl inte bästa förutsättningarna för jobb. Det var dressyrträning i ridhuset. Roligt att det händer saker och tränaren verkar himla sympatisk och duktig! (lite insmörad, han sa att han tyckte Tabben var fin! ;D ) Perfekt också att ridhuset inte är bokat så vi får rida där samtidigt om vi vill.
So far so good... Men eh, liite prestationskrav får man nog om man rider samtidigt som en B-tränare håller privatlektioner! :P Publik som sitter och tittar på och allt. Sen vill jag inte gärna vara ivägen så man får hålla lite koll och planera sina ridvägar, vilket stör mitt fokus (har svårt att vara 100% inne i det man gör samtidigt som man ska hålla koll på andra).

Hursomhelst så gick det väl ungefär som väntat utifrån omständigheterna. Inte katastrof, men inte heller så bra och harmoniskt som man kan bli bortskämd med ibland. Bara att försöka göra det bästa av situationen! Det var väl återigen mest mig själv jag fick vara på, se till att jag inte glömde bort vad jag behövde fokusera på (falla in i dåliga gamla reflexer) och vara så noggrann och så konsekvent som möjligt.
De bra stunderna var han riktigt fin, och det gick ganska snabbt att hitta tillbaka till något bra/ok om han började stänga av/stå emot/vilja dra iväg. Man får väl fokusera på det istället för de stunder som gick mindre bra! ;)
T ex lyssnade han på vad tränaren och andra ryttaren sa. Smackningar och ord som "trav" och "galopp" kan han mycket bra! :D Och han hade bestämt att när man kom ut längs väggen på långsidan särskilt ur hörnet så skulle man ta galopp. Mest i vänster (tror han blir mer pressad i det varvet eftersom det är svårast, försöker fortfarande reda ut hur man ska göra med kroppen). Och det är ju i vänster det kan bli lite vad som helst som inte alltid är så lätt att hänga med i eller hitta tillbaka om det råkar bli fläng iväg. ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Svårt att träna samtidigt som dressyrträning, bra gjort!

2013-02-07 @ 08:59:33
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Karoline

Usch så jobbigt att träna när det är dressyrträning, jag inbillar mig lätt saker när andra kollar :)

2013-02-08 @ 14:30:21
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0