Alltid något

Måste ge mig själv creds för att jag fortsätter träna fastän det känns såpass tufft nu. :P
 
Ikväll blev det ett pass också. Låga krav, trögt att komma igång, men hästen verkade ganska nöjd. Vi kom inte riktigt över tröskeln att få den där jämnheten jag vill ha, när jag känner att båda bakbenen är på plats och niger/skjuter lika. Han jobbade ganska bra med båda bakbenen, så det var inte att det direkt kändes ojämnt heller, men kommer man över tröskeln brukar det kännas mycket lättare att sitta (och därmed inverka) bra själv och att kunna utnyttja samlingen på ett bra sätt. En av anledningarna att det är kanon för oss att rida två pass, kommer man iallafall över tröskeln i slutet av första passet eller början av andra passet kan man rida på det ett tag till och inte bara få börja om igen nästa gång!
 
Jag red som sagt ganska kravlöst gentemot hästen, försökte vara noggrann med mig själv. På slutet ville jag iallafall testa gränserna och se om jag kunde få lite till påskjut/tonus utan att tappa det bra vi ändå hade under passet (tillfreds häst, lång hals). Det gick väl sisådär för nog tyckte han matte var jobbig och ville backa av och brassa iväg istället, då fick jag ibland länga tygeln och skritta eller trava på en bit istället, ibland göra halt för att tala om att det inte är att ösa på framåt matte vill. Vi fick till ett par galoppansatser, något galoppanslag och något "veva med fötterna i luften"-passageliknande. ;) Det känns ändå helt ok som avslut för dagen även om jag har svårt att släppa att vi borde kunna mer. :P

Kommentarer
Postat av: Karoline

Det bästa var att det inte kostade något, jag hade handlat en del förra året och fick 900 kr i bonuspengar och sen var det 30% på täcket...hahaha, jag shoppar mig glad ;)

Håller på att sluta snusa nu igen och är väl inte riktigt mig själv. Hur gick det för dig? Du lyckades sluta och inte börja igen, eller?

2013-02-25 @ 22:48:39
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0