Busige herrn

Nu när pålle fäller så mycket har jag lärt honom att man ska bli sopad under fötterna när jag sopar det som trillat på golvet efter rykten, så han inte drar med sig tussar i resten av stallet. Så han får lyfta på fossingen så jag kan sopa undersidan medans han håller den uppe. Jättegulligt! :D

Idag provade jag göra en fålla av koner. Mycket lättare att ta fram än sockerbitar/bommar även om det senare ser mycket proffsigare ut. Den blev kanske lite i minsta laget kände jag i efterhand, det gick liksom inte att rida en volt runt utan man fick snedda på rumpan för att ta sig runt. Bra träning men lite för svårt för att ta i trav eller galopp.
Grabben var fin idag iallafall, lyssnade bra, pigg och glad. Fast är man för tråkig drar han iväg på egna rundor. Försökte växla mellan att lägga lite press - vila, prova lägga betydligt mer press någon gång emellanåt men låta honom avlasta igen ganska snabbt, nöja sig med ett svar liksom. Ärligt talat var nog större delen av passet vila idag, men han gjorde bra ifrån sig de gånger jag satte mer press.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0