Sista uppladdningen

Jag tänkte försöka rida halv-lätta pass sista dagarna nu innan träningen i helgen, så pållen hinner mjukas upp. Idag knäppte han lite i v.bog, säkert pga att han gick så länge med bootsen (hade dom fram bara), gången innan verkade han mör i högerbak och ville gå och avlasta (svårare att rakrikta/styra), men det kändes mycket bättre idag.

Riktigt trevlig pålle, nästan så att jag tycker det är trist att han är så cool inne och inte har samma överdrivna framåtanda som ute, trots allt är det kul med lite action och massvis med energi! :)

Men han var lite rolig ändå, jag skulle prova att korta traven (lite åt halva steg) och sen släppa på litegrann framåt ur det (men fortfarande i balans). Han misstolkade matte lite så han lärde sig vart jag släppte på framåt och började ta galopp där istället! Fick t ex till tre fina språng i sträck i höger trots att matte inte ens bett om det.. Stundvis kändes han för övrigt jättefin i traven och i ett par skritt-travövergångar. :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som att ni är i god form inför träningen, kul kul :)

Lycka till!

2012-03-23 @ 07:32:24
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0