Trött matte

Pållen har fått komma lite i andrahand på sistone tyvärr. Jag håller på att försöka sluta snusa, hoppades väl att de värsta dagarna skulle vara över redan men mår fysiskt dåligt av abstinensen och är fortfarade grymt sugen.
Sen håller jag på och grejar för fullt inför flytt, städa och rensa grejer bland annat. Hade tänkt röja bort det värsta så fort som möjligt nu.  

Första prion med pållen har varit att se till att han sköts bra (såklart); fixa käk och vatten, skydda mot insekter och lindra exem-klåda, och fila till hovarna som hann bli lite väl långa och fula. (Hade ju hunnit gå ca 3 veckor sen sist! Skandal!! :P )
Btw, jäklar vilken skillnad det kändes i ridningen efter hovfixet! Bakbenssteget även utan ryttare såg mycket bättre ut efteråt. Upphör aldrig att förvånas över att så lite (som alltså hunnit växa på ca 3 veckor) kan göra så mycket. Därav att jag egentligen försöker hålla efter så det aldrig blir någon större skillnad, helst inte mer än ett par millimeter. Men det är svårt att hinna med.
Matte har känt sig väldigt pysslig och "duttig" som haft på 2-3 olika medel per dag (flugmedel och klådstillande, och för att skydda skapet lite extra som inte är under täcke) och haft på och av exemtäcke och flughuva. Det tar sin lilla tid!





Igår blev det ett dressyrpass. Lite "snällt" pga omställningen i fötterna. Han kändes väldigt bra, men som att jag behövde ta det lite försiktigt och låta kroppen hänga med. Gjorde alltså "det vanliga" men inte så höga maxkrav för dagen, försökte träna mig själv i att tänka att jag ska ha mycket häst framför mig och känna att det är hästen som ska göra, inte jag! :)
Trots de lite lägre kraven för dagen fick han till riktigt fina travövergångar och fina galoppanslag! :D

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ibland är det annat i livet som kommer före hästarna...men större delen av året kommer de ju först så det har nog överseende med det ;)

2012-06-11 @ 22:31:53
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Karoline

Jag tycker att du är jätteduktig som försöker sluta snusa! Jag vet vilket helvete du går igenom, min största önska är att kunna sluta jag med.

Men jag blir helt bäng i skallen när jag väl försöker :(

Funderar på att ta tag i det nu när vi ska till Mallorca, inbillar mig att det kanske går lättare när man har något nytt att se/göra varje dag.



Sv: Jag skickade in träckprov igår och har inte hunnit få svaret ännu, det är bara det att hon hade styngflugeägg (eller vad de nu heter) på frambenen förra hösten.

Förra året behövde jag som tur var inte maska, men nu är jag nojjig för äggen :(

2012-06-11 @ 22:51:58
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0