Pysseldag

Det var riktigt tråkigt väder igår, regnade nästan hela dagen och blåste en del. Så Tabben fick vila. Han tyckte nog också vädret var tråkigt men matte var elak och lät honom stå kvar ute ändå eftersom han inte verkade frysa.

Istället började jag organisera lite bättre bland hästgrejerna nu när jag skaffat några förvaringslådor bland annat. Det är bra också att inventera vad man egentligen har för något och börja klura på hur mycket det blir som ska med i flytten. Ibland gör man lite roliga upptäckter, som Aloe Vera-gel som jag funderat på att köpa och prova, märkte att jag redan har en tub! Haha!

Jag hade letat länge bland webbshopar efter en passande låda eller väska till hovtillbehören (boots, raspar, m.m.) Har haft dom i en hink innan och det är ganska opraktiskt. Men det jag hittade var oftast för litet eller väldigt dyrt.
Så jag blev glad när jag hittade en perfekt billig verktygsväska för 149kr på ÖB! :)

Får plats med ett litet hovstöd, bootsen, hovknivar och raspar, vantarna, hovkratsen, dubbarna, och lite andra smågrejer, allt som hör till hovfixet. :)



Tänk vad mycket hästgrejer man hinner samla på sig! :S Ändå tycker jag inte jag har så mycket onödigt.


Lite av det jag hann organisera:



Men det är bara en bråkdel av alla grejer totalt. Har ju bl a en stor trälår, två små garderober, två stora plastbackar för schabrak, m.m. 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken fin liten väska, perfekt1

2012-06-03 @ 18:36:56
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Är inte riktigt klar, har två omtentor jag måste göra i augsuti men annars känns det hur skönt som helst & skrämmande!

2012-06-06 @ 15:02:40
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Linda

Det är kul att shoppa ;)

2012-06-07 @ 19:04:50
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0