Kvällstur

Det blev så sent ikväll efter att ha rensat grejer och åkt till morsan och lämnat grejer, kom ut till stallet ca 22 och var ganska trött i skallen. Så matte hade tänkt lata sig och inte ens ge pållen käk (har ju ganska bra med gräs i hagen nu) utan bara kolla läget och spraya flugmedel.
Men pålle ville gå in. Han ställde sig demonstrativt vid grinden och väntade på att jag skulla ta på grimman. Rolig pålle! :)
Han ville ju inte in till boxen för där ställde han sig mest bara och häckade och väntade på att få komma ut igen. Matte valde att tolka det som att han ville bli tränad ändå! ;)


Idag lyckades jag öppna och rida igenom sargdörren igen. Sen red jag tillbaka och lyckades stänga den från hästryggen! :) Liite fusk, jag bara slängde igen den istället för att hålla i den hela vägen, men det kändes ändå som en bedrift.

Sen var pålle grymt fin i galoppen fast lite mer fri galopp, inte så många skolgaloppsanslag utan en del "vanlig" galopp också som han bjussade på. Det kändes så himla bra, som att han kunde hålla ihop kroppen ändå och som att han var "på linjen" och riden bakifrån och fram. Jag tror ärligt talat ALDRIG jag har upplevt den känslan i galoppen på någon häst innan...! :D Att hästen liksom är linjerad och verkligen bakifrån fram till handen snarare än tvärtom. Jag övade mig på lite visualisering att jag sitter på en fin dressyrhäst som redan har jättebra galopp och att jag bara ska vara genomsläpplig och stadig nog för att göra den rättvisa, samt tänket att jag har hästen framför mig. Jätteroligt! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att pålle vill bli riden & kul när det går så bra! :)

2012-06-29 @ 06:51:03
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: jeanette

Men oj här händer det grejer ser jag, vad roligt att det går bra för er.

2012-06-30 @ 21:38:28
URL: http://besten.blogg.se/mysan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0