Planen

Har redan råkat avvika från veckoschemat! Efter ett par dagar! Haha! :P

Men jag skyller på miss i kommunikationen då pålle blev utsläpp trots instruktioner att han skulle stå inne. När jag var klar med mockningen typ 9:30 var han inte sugen på att gå in.
Det var "bara" aktiv vila idag (tänkte prova longera lite över bommar) men jag hade sett fram emot det!
För att undvika liknande problem imorgon skrev jag upp på två ställen och sa till utsläpparen att pållen ska stå inne imorgon bitti.

Nu efter helgen känns iallafall pålle trevlig. Tror att skallen och kroppen har fått lite lagom stimulans. Dels snöpulsning i Lördags och lite mer att titta på iom att vi var ute. Tror han blev lite mör av det, eller kanske att han fick avreagera sig lite. Sen två pass på Söndagen. Även om det varierade lite teknikmässigt (kanske ffa från mattes sida) så tyckte jag pålle skötte sig exemplariskt!
Sen vill jag ge mig själv beröm som har varit snäppet mer positiv och cool mot vad jag brukar. Kanske även jag behöver stimulansen? :P
Kul har det varit iallafall! :)


Igår började jag snudda lite på temat "skapa kaos". Det ser jag som i att utmana gränserna med risk att då och då hamna över vad det känns som att man behärskar. För egen del så kan det vara att tänja på vad jag tror är möjligt och att jag behärskar - fortsätta köra på när det egentligen börjar säga "stopp!" inom mig. Sen behöver man ju inte överdriva utan kan tänja lite i taget.
För pålles del är det också lite att tänja gränser. Hur mycket kan jag driva honom utan att han öser iväg i full fart framåt eller får frispel? (Ffa dom gånger det kan vara behov av mer energi, inte om man redan har lagom utifrån det vi tänkt göra.) Utmana lite hur mycket man kan trycka på knappen.
Det var riktigt roligt tycker jag! :D Något att spinna vidare ännu mer på. Prova att ändra takten/energin markant i mig och se hur det påverkar hästen. Prova att göra något som vi inte "kan" men med ett öppet sinne och bara se vad som händer.
Jättekul! :)
Han var nästan lite loj igår så det var perfekt tajming. När han väl kom igång var det riktigt roligt, men som sagt - lite utmanande mot mig själv, vara glad åt det jag får även om det råkar bli lite knas eller missriktad energi! :P


Kommentarer
Postat av: Johanna

"Never be afraid to try something new,

remember amateurs built the ark.

Proffesionals built the Titanic."

2012-01-24 @ 08:30:38
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Karoline

Kul att kaoset verkar fungera så pass bra och att ni båda tycker att det är roligt :)

2012-01-24 @ 09:34:31
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Hanna o Goliath

Skrattar gott åt ditt inlägg eftersom mina och Goliaths pass alltid innebär en hel del kaos,i högst oplanerad form :D

2012-01-24 @ 10:57:36
URL: http://irmelin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0