På gång igen

Igår blev det ett ridpass dressyr och idag lite snöpulsning på ovalbanan som halvt snöat igen.
Herr T skötte sig bra, blev lite mer pepp den här gången av snöpulsningen så vi tog inte så många varv (att han blir på hugget betyder oftast att han egentligen börjar bli mör) tror snön var ganska tung nu när det varit plusgrader flera dagar.

I dressyren igår blev det lite brist på seriöst jobb så det ska jag ta igen imorgon tänkte jag (rakriktningen t ex) men vi tränade först lite diverse övergångar, galoppfattningar, och sen hade jag tänkt prova variera inom traven- korta och länga. Då brukar det bli lite studs och galoppsprång särskilt nu när jag hade tränat galoppfattningar innan, blev t o m lite brall- och bock-aktigt. Men det gick bra, bara att försöka att inte fastna i handen och bära sig själv och fokusera på vad jag vill ha. När vi skulle korta råkade det bli någon fattning igen, men samma där, bara prova igen och vara så tydlig som möjligt så gick det bättre! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0