Matte-träningen fortsätter

Red för första gången på nästan en vecka igår (har blivit ofrivillig vila pga en massa omständigheter.)

Märktes tyvärr att pålle och kanske matte var lite ringrostiga, måste jobba igenom honom ordentligt igen innan vi är tillbaka där vi var, sen hade vi lite otur med omständigheterna att det flög runt en helikopter i närheten som peppade upp pålle en del nu när han säkert har en del överskottsenergi och var mer benägen att hitta "ursäkter" när man fått vila ett tag och plötsligt ska jobba. :P
Pålle var lite stirrig och spänd, särskilt mot porten. Räckte med ett knäpp i plåten eller om det var när en stallkompis skulle parkera bilen vid ridhuset för att han skulle kasta sig åt sidan och galoppera iväg så det kändes som att jag skulle flyga, men det gick bra! Tappade en stigbygel och råkade trassla till tyglarna bara, råkade bli lite spaghettiben av adrenalinet så jag skrittade några varv till bara för att inte själv känna det som att jag ger upp och hoppar av utan försöka hitta lugnet igen (i mig).

Sen fick pålle vila en liten stund i stallet medans matte byggde självförtroende och positiva tankar nog för en till mini-vända, gjorde ett par travövergångar och travade några varv åt båda håll bara, jobbade med min egen inställning att fokusera på det som är bra och göra mer och mer av det. Egentligen är det ju inte vad pålle gör som spelar roll utan hur jag hanterar det och upplever det. Så jag känner mig nöjd med att jag ignorerade pålles spontana galoppfattningar för att han var överpeppad och ändå kunde försöka hålla mig själv i egen balans och successivt länga tygeln mer så vi kunde trava runt en bit på halvlånga tyglar. :)
Pålle är duktig som lyssnar på matte! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0