Fundering!

Som jag skrev om i förra inlägget har jag svårt att inverka riktigt som jag vill med bettet (att "pingla med kedjan" snarare än direktkontakt de gånger det behövs, det pinglar liksom inte... ;S) Provade förut med en extra kedja längst ner mellan skänklarna på stången för att det skulle bli mer vikt i bettet och trycket därmed lättare släppa (efter tips från tränare). Det funkade men pållen blev halvt galen när den rörde sig och lät så snart han skulle trava eller galoppera.
 
Det optimala är såklart ett bett som inverkar bättre utifrån behoven så att säga, förmodligen ett tyngre. Men det verkar lite klurigt att hitta, och jag har inte råd eller möjlighet att prova en massa olika! :/ (i dagsläget iallafall). Funderade därför på om det skulle kunna fungera med tyngre tyglar och/eller tyglar med metallhakar som fästen? Så kanske dom kan bidra till lite mer tyngd i vibrationerna så att säga. Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kanske det, testa!

2012-12-28 @ 07:21:24
URL: http://walkyria.blogg.se
Postat av: Johanna

Markus holst har sådana på rea.

2012-12-28 @ 07:21:33
URL: http://walkyria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0