Hemma och hälsar på

Blir lite hästsemester för mig nu, även om det väl inte var det jag var ute efter, är hemma och hälsar på i Härnösand 5-6 dagar.

Som ni kanske märkt så har det inte blivit så mycket bilder på bloggen. Dels för att jag inte haft tillgång till internet från min dator utan har åkt nästan 1,5 mil till biblioteket ibland för att låna dator, men dels för att jag slarvade bort kameran det första jag gjorde när jag hade kommit fram till Sörmland! :S
Först imorse när jag packade för att åka till Härnösand så hittade jag den, gömd i en väska med en massa kläder (på ett bra ställe, som man brukar säga...) så jag passade på att ta några bilder på pållen i hagen iallafall. Kommer troligen imorgon!


http://www.stall-angen.se/
Man kan nog säga att jag har praktik där också eftersom jag är där ungefär lika mycket som hos Birgitta, och försöker passa på att kika på lektioner emellanåt, men tanken från början var mest att jobba för att betala av stallhyran. Jättemysig liten ridskola med många roliga aktiviteter och trevlig inställning till hästarna!
Uppvisningen 1:a September som det står om på hemsidan ska jag och Tabben vara med på! Det ska bli jättespännande! :) Första gången vi gör något sånt.

Annars är det alltså hos Birgitta jag i huvudsak praktiserar.
Den här veckan blev det ingen vanlig lektion eftersom jag åker bort, men jag fick en liten lektion för hand med Karamelle så jag ska börja lära känna henne lite bättre.


Sen har vi haft turen att hitta en bra hovvårdare! Så skönt, det är ju så himla viktig del!


Herr Delux verkar sakta men säkert göra sig lite mer hemmastadd. Ibland får han tillockmed stå inne i vindskyddet med dom andra hästarna! :P Och även om han ibland fortfarande kan kännas lite tittig med nerverna utanpå så har han sina bra dagar också ibland då han känns jättecool. Hänger nog lite ihop med vädret också, klart man är mer loj när det är varmt. Sist jag skulle rida däremot så råkade jag tajma in att det åskade. Det drog förbi snabbt och lät långt borta men blåste väldigt mycket också i samband med det.
Överlag har han varit lite lättsammare så snart jag kommit upp på ryggen och ska rida, jämfört med när man går på backen. Han är ju inte "svår" från backen heller men lite osäker och ska stanna och titta eller sprätter till emellanåt, och kan behöva lite övertalning (eller övertygande kanske är bättre ord) ibland för att gå igen.
Men jag förväntade mig inget annat heller när jag vet hur han är, det är ju en stor omställning trots allt!

Kommentarer
Postat av: Karoline

Men vad världen är liten, Camilla är sambo med min arbetskamrats son (Robert heter sonen) :)

2012-08-01 @ 23:23:25
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0